síra - PL
19. 12. 2012
Laboratorní práce č….
Síra - Pracovní list
Jméno: ……………………………………………….……………..
Datum: ……………………. Třída: …………………..
Pomůcky:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Chemikálie: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Úkoly:
1. Doplň:
Síra
…………… ……………
2 použití síry
…………… …………… ……………
3 vlastnosti síry
…………… …………… …………… ……………
1 větu o síře složenou ze 4 slov (nepočítají se předložky a spojky).
2. Připrav model vzniku kyselých dešťů. Postup najdeš v teoretickém listu.
3.
Doplň do kroužků reagující látky a pod obrázek napiš chemické rovnice 2 reakcí, které v baňce probíhají: reakci spalování síry a reakci oxidu siřičitého s vodou:
Doplň do kroužků reagující látky a pod obrázek napiš chemické rovnice 2 reakcí, které v baňce probíhají: reakci spalování síry a reakci oxidu siřičitého s vodou:
4. Porovnej schéma s následujícím a zkus doplnit do kroužků reagující látky.
5. Vysvětli svými slovy, jak vznikají v přírodě kyselé deště:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
6. Proč trpí kyselými dešti nejvíc naše severní hraniční hory?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7. Navrhni několik způsobů, jak jim předcházet:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Otázky:
1. Jakou barvu plamene má hořící síra?..................................................................
2. S jakým prvkem ze vzduchu reaguje síra při hoření? ...........................................
3. Proč se voda s lakmusem zbarví do červena? ........................................................
Závěr:
Zapiš 3 hlavní informace, které jsi zjistil a domníváš se, že jsou nejdůležitější:
· ………………………………………………………………………………………………...
· ………………………………………………………………………………………………...
· ………………………………………………………………………………………………..
Zapiš 3 informace, které považuje za nejdůležitější tvůj soused:
· ………………………………………………………………………………..……………..
· …………………………………………………………………………….…..…………….
· ………………………………………………………………………………..…………….
V práci je hodnoceno:
· Samostatnost, snaha a chování při práci v laboratoři
· Zpracování pracovního listu, grafická úpravu listu (správnost, nákresy, čitelnost)
Prostor pro hodnocení učitele: